Môže sa to tak síce zdať, ale faktom je, že online život sa nestáva súčasťou live marketingu iba v zahraničí, ale čoraz viac aj u nás doma. A to nielen pri skupine účastníkov z generácie Z (narodených po roku 1990), ale napríklad aj strednej generácie. Eventoví profesionáli vedia využiť sociálny marketing vo svoj prospech, a to nielen na #SomNaTomtoEventeAJeMiDobre.
Poďme sa teda spoločne pozrieť na to, čo je pre správny social marketing v eventovej brandži podstatné.
1) Vybrať tie správne kanály pre naše publikum.
Na Slovensku zatiaľ najviac fičí Facebook, za ním v závese Instagram, ale postupne sa k slovu dostávajú aj iné sociálne siete (Snapchat, Twitter, Linkedin…). Pri organizácii eventu a snahe o čo najefektívnejšie využitie social marketingu je potrebné dokonale poznať svoju cieľovú skupinu. Až na základe jej poznania si kladieme otázky, odpovede na ktoré nás navedú, ktoré kanály je vhodné využiť – čo našu cieľovku baví? kde sa na internete zdržiava? má vytvorené skupiny na sociálnych sieťach? na akých?
Dôležitým faktom je, že publikum nepríde za nami, my musíme ísť za ním.
2) Postujte zo správneho konta.
Ďalšia dôležitá otázka, ktorá sa výrazne odvíja od typu eventu, zadávateľa ap. Je dôležité rozhodnúť sa, či budete komunikovať napr. z konta značky, ktorá je vlastne organizátorom eventu, alebo mu vytvoríne nové konto. Determinujúce je predovšetkým a opäť to, kto je cieľovkou eventu. Ak čo najširšia masa ľudí, tak je určite vhodné využiť už existujúce konto, napríklad danej značky. Ak ale užšia skupina ľudí, napríklad iba pozvaní ap., v tom prípade je vhodné založiť konto nové.
3) Buďte aktívni.
Keď už ste si vybrali sociálne kanály a konto na komunikáciu, využívajte ich. Dbajte na to, aby bola komunikácia konzistentná, konštantná a aby trvala od doby pred eventom, počas neho a aj po ňom.
Pred samotným eventom je potrebné myslieť na to, že mnohí ľudia dnes sociálne siete vnímajú ako zdroje informácií, a tak ak napríklad dôjde k nejakým zmenám na evente, je potrebné komunikovať ich aj prostredníctvom sociálnych sietí.
4) Buďte dôslední.
Komunikácia značky je konzistentná. Všetky informácie o evente sú aktuálne. Vaši admini sú veľmi responzívni – na internete sa nečaká. Dbajte na to, aby všetky fotografie boli aktuálne. Ak komunikujete konkrétnu e-mailovú adresu či telefónne číslo na oslovovanie zo strany (potenciálnych) účastníkov eventu, pravidelne ich funkčnosť kontrolujte.
Prajeme veľa šťastia v efektívnom využívaní sociálneho marketingu.
V našom budúcom blogu sa dozviete niečo o spomínanej generácii Z.