Už ste niekedy rozmýšľali, či na vašom evente pristúpiť ku gamifikácii? Prečítajte si, prečo možno aj áno.

Krátke intro – čo to vlastne gamifikácia je? Ide o použitie herných prvkov v nehernom prostredí, teda napr. zbieranie bodov, porovnávanie sa s ostatnými, uplatňovanie hravej tvorivosti či získavanie odmien ap. Ide o spôsob, ako urobiť proces vzdelávania, profesionálnej socializácie, riešenia problémov ap. zaujímavejším, interaktívnejším, pútavejším.

Poďme rovno k veci, určite vás bude zaujímať, kedy je gamifikácia efektívna.

1) Keď chcete väčší engagement zo strany vašich účastníkov. Nie každý je extrovert a nie každý prichádza na váš event so známou partiou spoločníkov. Gamifikácia je skvelá príležitosť na prelomenie ľadov a vytvorenie väčšieho sociálneho komfortu. Môžete ju zrealizovať aj pred plánovanou udalosťou, ak napríklad realizujete viacdennú konferenciu, cestou je vytvoriť pre jej účastníkov aplikáciu, v ktorej nájdu možnosť zdieľať si informácie o najlepších reštauráciách v okolí, spolunoclažníka do hotela, možnosti cestovania, ale aj rozvinúť diskusie súvisiace s témami konferencie.

2) Ak chcete, aby si účastníci odniesli viac poznatkov. Príkladom môže byť vedomostná súťaž, pri ktorej “nútite” účastníkov eventu absolvovať niektoré konkrétne prednášky, diskusie, prezentácie ap. Návštevník následne musí správne zodpovedať zadané otázky a môže sa tak zapojiť do súťaže o výhry. Ruku na srdce, už ako deti sme radi vyhrávali a tie “dosplácke hračky” a ceny vyhrávame ešte radšej ako balík sladkostí.

3) Ak chcete, aby sa účastníci spolu viac kontaktovali. Opäť môže ísť o veľmi jednoduchú vec, napríklad – kto získa ako prvý 50 nových vizitiek? Je potrebné vžiť sa do kože účastníkov vášho eventu. Ak napríklad robíte diskusné fórum či školenie, vaši účastníci nemusia mať reálny záujem oň, možno ich jednoducho poslal šéf, aby sa čo najviac naučili a priniesli pár zaujímavých nových poznatkov pre ich biznis. Je úlohou každého event managera zabezpečiť, aby sa aj takíto účastníci eventu cítili na ňom dobre, aby to pre nich nebol povinne, ale príjemne a naozaj zmysluplne strávený čas. Toto je, nanešťastie, fakt, na ktorý myslí naozaj pramálo event profesionálov. Zväčša sa snažia jednoducho zrealizovať event.

4) Ak chcete mať čísla pre meranie úspešnosti eventu, napr. jasný status o účasti. Check in môže byť naozaj nudný, avšak ak ho podáte ako zábavnú hru, navyše o fajn ceny, stane sa dokonca obľúbeným. A vy budete mať jasné číslo do sekcie merateľnosti eventov.

Toto sú také štyri základné, dôvodov pre gamifikáciu by sme našli omnoho viac. Dôležité ale je, že s gamifikáciou by ste mali byť stotožnení a vnímať jej pridanú hodnotu – ako vy, tak váš klient. Zásadným je aj poznanie publika, ponúkať gamifikáciu v publiku, ktoré je naozaj stroho a radikálne racionálne orientované môže byť problémom.

V budúcom blogu sa pozrieme na to, ako pre svoj event vybrať správny hashtag.