Letné hudobné festivaly sú jedinečnou príležitosťou, ako osloviť mladú generáciu. Prieskumy ukazujú, že už samotná prítomnosť značky na hudobnom festivale buduje afinitu k značke. Mladí takéto značky považujú za dôveryhodnejšie a autentickejšie. Live promoter AEG a marketingová agentúra Momentum Worldwide realizovali prieskum, z ktorého vyplynuli nasledovné závery:
- 93 % respondentom sa páčia značky sponzorujúce live eventy
- 81 % respondentov uviedlo, že ich najlepšie zážitky spojené so značkami sú nejakým spôsobom spojené s hudbou a živými vystúpeniami
- približne 80 % uviedlo, že za najlepší spôsob, ako ich môže značka osloviť, je práve cez živé hudobné vystúpenia
- pozitívny vzťah ku značke po spojení s hudobným zážitkom rastie o cca. 37 %
Najčastejším spôsobom prezentácie značiek na hudobnom festivale je, samozrejme, sponzoring. Medzi najobľúbenejšie sponzoringy patria zabezpečenie jedla a pitia (to je medzi účastníkmi festivalov spravidla aj najlepšie prijímané), zabezpečenie wifi prístupu, zabezpečenie festivalového merchandise (omnoho obľúbenejšie, ako rozdávanie brandovaného merchandise), umelecký merchandise, nabíjacie stanice pre mobily ap., relaxačný priestor, foto stánok či rozdávanie samplov.
Niektoré značky to poňali takýmto alebo aj iným smerom a zaujali nielen nás.
Pár príkladov:
- State Farm v USA na festivale vytvorila obchod so všetkým, čo mohli “účastníci zájazdu” potrebovať, pretože to pri balení zabudli doma. Krémy na opaľovanie, zubné pasty, pršiplášte, obväzy…
- Heineken vytvoril stage, ktorý reagoval na pohyb. Nevšedný zážitok prinieslo pódium, na ktorom účastníci tancovali a vďaka ich pohybom sa vytvorila energia na svetelné efekty dotvárajúce netradičnú atmosféru.
- Vitamin water priniesla sprchy v podobe autoumyvárky, avšak určenej pre ľudí. Pohodlne ich jemné kefy opláchli, umyli, osviežili, pričom fotografie zo zážitku sprchy pod holým nebom boli automaticky posielané na ich e-maily.
- Reebok prišiel s niečím klasickým, čo má ale na každom hudobnom či inom live festivale úspech – kolotočom, konkrétne ruským kolom. Pri tejto forme aktivácie, je virálne šírenie prakticky istotou. Veľký úspech zvyknú mať aj simulátory divokých býkov.
- UBER ponúkal tri dni vozenia zadarmo na Bunbury Festival, narástla traffic na ich web page, ale aj množstvo online ambasádorov spomedzi “bežných” ľudí.