Hashtag a jeho reálna potreba v eventovom svete..

Používanie hashtagov na Slovensku je pre bežných užívateľov internetu dnes už celkom normálna vec. Ako ho však používajú firmy v eventovom segmente a čo s týmto „nástrojom“ robia, je už úplne iná téma. Kým bežný užívateľ hashtagy používa veľmi intuitívne z titulu toho, že je to moderné, tí, pre ktorých je internet doslova závislosťou, ho používajú na to, aby upozornili na svoje nové fotky, odkazy, prípadne zaujímavé postrehy.
V profesionálnom eventovom svete má veľmi podobnú úlohu, iba s tým rozdielom, že je to cielené.

Z eventového pohľadu nám hashtag ponúka väčšie možnosti a spôsob, ako sa dá rozšíriť zážitok v priebehu pár sekúnd aj medzi tých, ktorí sa ho nemohli zúčastniť.

Napríklad v prípade live comm segmentu, ak máme záujem, aby bol náš event “živý” aj v social media svete, máme možnosť šíriť ‚všetky zaujímavosti z konferencie pod rovnakým hashtagom, a tým dať možnosť záujemcom hľadať obsah napríklad podľa názvu prezentácie alebo spíkra.

Najväčšiou výhodou používania hashtagov na eventoch je však to, že je to platforma, ktorej kontent vytvárajú priamo účastníci, teda tzv. User generated content (UGC). Práve týmto spôsobom môžete o evente informovať v priebehu pár sekúnd veľké množstvo cieľového publika. Samotný hashtag je následne skvelým nástrojom a pri jeho správnom využití viete pracovať s indexáciou pomocou dobre vybraných kľúčových slov, ktoré správne charakterizujú event, ktorý práve robíte. Zároveň vďaka UGC kolektovanému pod správnym hashtagom, a jeho následnému zdielaniu jednotlivými usermi cez svoje skupiny, sa dosah vášho eventu organickým spôsobom navyšuje.

Je dôležité uvedomiť si, pre ktoré sociálne médiá tvoríme kontent priamo na evente v reálnom čase. Zároveň neplatí rovnica čím väčší počet hashtagov, tým väčšie publikum.

Napríklad na Instagrame publikum reaguje na v priemere až 11 hashtagov k jednému postu. Twitter je zase znakovo obmedzený, jeden post môže mať najviac 140 znakov, a tak je dôležité, aby bol hashtag krátky. Na Facebooku je zase množstvo znakov a aj hashtagov neobmedzené, ale prieskumy ukazujú, že posty s väčším množstvom hashtagov majú nižší engagement. Keďže v našich reáliách Facebook predstavuje stále číslo 1, je potrebné zapamätať si rovnicu – čím viac hashtagov, tým menší engagement. Pre svoj event preto voľte ideálne iba jeden hashtag.

Ako ho vytvoriť? Mal by byť:

  • výnimočný, aby nebolo možné pomýliť si ho s iným eventom či inou aktivitou iného subjektu. Pri skúmaní online diskusie ohľadom vášho eventu vám to totiž vytvorí zbytočný chaos a prácu navyše pri selektovaní, čo sa týka vás a čo nie. Tým pádom by ste mali voliť hashtag aj dostatočne konkrétny. Ak napríklad realizujete konferenciu o dizajne, tak hashtag #designconference asi nebude úplne vhodný.
  • zrozumiteľný, aby si ho vaše publikum vedelo ľahko zapamätať a aby mu rozumelo. Ak by ste napríklad do vyššie spomenutom príklade stavili na #dsgncnfrnc, je veľmi pravdepodobné, že nie každý by tomu rozumel. A ďalším faktom je, že nie každý by ho vedel použiť či si vôbec zapamätať.
  • ak by ste predsa len komunikovali na Twitteri, myslite na obmedzenie počtu znakov. I keď aktuálne spoločnosť testuje zdvojnásobenie znakov na jeden post (teda zo 140 na 280), dlhé hashtagy budú mať na tejto sociálnej platforme zrejme ešte chvíľu nízku šancu na využívanie zo strany publika.

Keď už hashtag máte, je dôležité používať ho – všade. Môžete si ho zakomponovať do svojich elektronických i papierových vizitiek, na plagáty a celú ATL komunikáciu, do pozvánok… Bolo by vhodné, ak by ho používali aj vaši dodávatelia, partneri, sponzori… Aby sa dostal k publiku, ak sa publikum s vaším eventom stotožní a hashtag si zapamätá, určite ho bude väčšinovo na sociálnych sieťach používať.

Používajte hashtag:

  • pred eventom, aby ste mu zvyšovali publicitu. Vytvorte ho preto dosť skoro pred eventom.
  • počas eventu, kedy aj publikum môže využiť túto formu komunikácie, vďaka čomu vznikne celkom pekná “reportáž” o dianí, ktorá neostane iba medzi účastníkmi
  • po evente, kedy môžete dostať bezprostredný feedback, ale zároveň udržať publikum v očakávaní pokračovaní eventu, ďalšieho ročníka ap. alebo mu ponúknuť aj iné pohľady na zážitok, ktorý mal.

V našom ďalšom blogu sa pozrieme na to, ako vzbudiť záujem o event u generácie millennials.