Ľudia narodení po roku 1990 sa pre drvivú väčšinu marketingových aktivít stávajú zaujímavými práve v tomto období. Dostávajú sa totiž do produktívneho veku. Ide o generáciu, s akou sme sa doposiaľ nestretli. Veď si len spomeňme na naše babky či mamy, ktoré vyrastali na dedine, kde chodili rádio počúvať na faru a televízor mali v jednom jedinom dome. Ľudstvo urobilo za krátku dobu priam neuveriteľne rýchle pokroky a “popasovať” sa s tým musíme v každom segmente, aj v tom eventovom či live comm všeobecne. Aj preto treba mať pri príprave eventov na mysli niekoľko dôležitých bodov:
#1
Generácia Z je prvou generáciou, ktorá neprežila ani jeden deň bez internetu. Nevie si bez neho preto predstaviť – prakticky nič. Preto s týmto faktom treba narábať už od samotného začiatku. Už systém registrácie uprednostňujú formou QR kódov alebo aplikácie na svojom telefóne a je viac ako jasné, že ani v nasledujúcich častiach to bez internetu to nejde.
#2
Úspech aktuálneho eventu determinuje úspech toho budúceho. Keďže mladi ľudia sú zvyknutí surfovať na internete a hľadať, aj pred kúpou lístkov na akýkoľvek event (resp. pri rozhodovaní sa, či na nejaký ísť/neísť) si vyhľadajú záznamy o jeho minulosti. Videá, fotky, referencie, často tiež informácie o organizátorovi sú dôležitým prvkom v rozhodovaní. Rovnako, ako ich množstvo, je dôležitá ich kvalita a prístupnosť.
#3
Mimochodom, lístky – už naozaj nie je iba “okienkový” predaj. Podľa prieskumu spoločnosti Google z minulého roka sa až 71 % celkového predaja lístkov realizuje online. Ak teda realizujete public event, zabudnite na to, že sa predá bez možnosti online nákupu.
#4
Keď už internet, tak sociálne médiá. Generácia Z preferuje neustálu pripojiteľnosť, svoje zážitky radi ihneď zdieľajú a diskutujú o nich so svojimi priateľmi a známymi. Pojem súkromie má úplne iný rozmer a event bez možnosti pripojiť, zapojiť či často dokonca aj nabiť svoje devices je pre túto cieľovú skupinu nemysliteľný.
#5
Generácia Z je naozaj náročná. Je zvyknutá na technické a technologické výdobytky, je zvyknutá, že všetko je namakané, od počítačových hier, cez jedlo, až po akýkoľvek zážitok. V neposlednom rade je veľmi informovaná o všetkom (novom), čo svet ponúka, a tak sa stáva extrémne náročným niečím ju prekapiť. (S tým často súvisí, že je unudená, a tak sa stáva rovnako náročným zaujať ju.) Správny eventový profesionál musí byť preto vždy o krok vpred a do veľkej miery musí byť aj technicky zdatný, aby dokázal prinášať neustále nové a „prekvapivé riešenia“. Novou požiadavkou na moderného „evenťáka“ sa tak stáva aj jeho znalosť moderných technológií, ktoré sú súčasťou každého eventu.
#6
A čo je pre pre náš segment ešte vcelku dôležité, je veľmi tolerantná. Voči vierovyznaniam, voči pohlaviu, voči orientácii, voči rase, voči zážitkom. To však neznamené, že sa jej bude páčiť čokoľvek! Z pohľadu eventov už však ich špecializácia alebo témy nemusia byť úzko cielené.
V budúcom blogu sa dočítate niečo o tom, ako sa realizuje merateľnosť úspechov eventov.